Achizitii prin SEAP
Ce înseamnă SEAP?
SEAP înseamnă: Sistemul Electronic de Achiziții Publice
Sistemul Electronic de Achiziții Publice reprezintă o infrastructură informatică unitară care oferă instituțiilor publice din România posibilitatea achiziției de produse, bunuri și servicii prin mijloace electronice, iar Agenților economici posibilitatea de a depune ofertele pentru licitațiile electronice.
Câte categorii de utilizatori sunt pe SEAP?
SEAP are 2 categorii de utilizatori: Autorități contractante si Ofertanți
Autoritățile contractante: sunt cei care organizează licitațiile. Acestea pot fi: primării, consilii județene, instituții publice, ministere, spitale, școli, grădinite, unități militare, universități, agenți economici etc.
Ofertanții: sunt cei care participă și ofertează la licitațiile deschise și pot fi (societăți comerciale cu capital privat sau de stat)
Ce tipuri de licitații găsim pe SEAP?
Licitațiile Publice publicate pe S.E.A.P sunt de mai multe tipuri:
Anunțuri de intenție, Anunțuri de participare, Anunțuri de atribuire, Concursuri de soluții, Concesionări, Cereri de ofertă, Cumpărări directe, Licitații electronice, Proceduri offline
În funcție de tipul licitației, pașii care trebuie urmați pentru a participa pot să difere.
Licitațiile se pot desfășura doar dacă acestea sunt publicate de Autoritățile Contractante, iar apoi se depune cel puțin o ofertă.
Conform legilor în vigoare, orice autoritate publică care intenționează să demareze o achiziție publică a anumitor bunuri sau servicii prin mijloace electronice, este obligată să o facă prin intermediul platformei SEAP. SEAP este o platformă electronică operată de către Agenția pentru Agenda Digitală a României (AADR), aceasta platformă asigură transparența procesului și procedurilor de achiziții publice. Site-ul oficial al Sistemului Electronic de Achiziții Publice SEAP este www.e-licitatie.ro/pub.
Pentru a primi informatii detaliate despre procedurile necesare pentru achizitionarea de produse prin SEAP, ne puteti contacta telefonic – 0758.019.623